We planten een zaadje voor het Limburgs dialect en laten zien, of beter gezegd horen, dat de Limburgse streektaal de vitaliteit en kwaliteiten heeft van een volwaardige taal, volledig geschikt voor communicatie op niveau.

Hoe doen we dat? Met een 90 minuten durend afwisselend, origineel en vernieuwend programma speciaal bestemd voor het bedrijfsleven en de (lokale) overheid. Elke LIMx roadshow bevat de volgende Limburgse ingrediënten:

  • Drie inspirerende sprekers die over verschillende onderwerpen een betoog houden in het Limburgs dialect.
    • Een keynote spreker over het belang van het in stand houden van dialect en de voordelen van dialect spreken voor het Limburgse zakenleven (politiek en bedrijfsleven). Spreker: radio- en tv maker Lex Uiting uit Venlo.
    • Een (wisselende) spreker gerelateerd aan de branche van de opdrachtgever.
    • Een humorcollege in het dialect door cabaretière Renate Reijnders.
  • Muziek. De voordrachten worden afgewisseld met live muziek in het Limburgs dialect door Limburgse singer songwriters.
  • De L1 Cultuurquiz Kwizzele.
  • Presentator Ruud Kleinen.

De opdrachtgever zorgt voor de locatie en de afsluitende netwerkborrel. We zijn tenslotte in Limburg. En het was Toon Hermans die ooit zei: ‘als ik Nederlands spreek proef ik sinaasappelsap, als ik Limburgs spreek proef ik champagne’.